Saturday, January 30, 2010

rindu merapi.

I need a vacation.
Tengah hari tadi saya teman bakal kakak ipar saya hantar kuih kat kem TLDM Ipoh tu.Dia bawak kereta Toyota Unser.Perjalanan kami disulam dengan lagu-lagu '70s omputih,Sealed with a Kiss,Obla-di-obla-da,etc.Layan jugak la,haha.Dia pun revivalist macam saya juga (ketawa ala2 tak ikhlas).
Jadi saya rasa bukan macam kat Ipoh masa tu;saya rasa macam dalam trip pegi Danau Toba pulak.Kereta dah sah la Toyota Kijang kan (nama Unser kat Indon,ehem),lepastu ada lagu-lagu lama tu.Silap hon je bunyi 'pinnn' instead of 'La Cucaracha'.Memang nostalgia habis.
Saya tunggu je mana tau kut kalau-kalau ada poster parti GOLKAR tertampal kat tiang lampu mana-mana,atau van sekolah yang sarat penumpang sampai atas bumbung pun ada orang rilek je isap rokok (bukan pelajar sekolah,mungkin member drebar gamaknya).Namun,hampa.Saya masih di Ipoh,bukan di jalan-jalan sempit pekan Brastagi.Bummer.

and if you want some fun!sing obla-di-bla-da,hey!

No comments:

Post a Comment