Tuesday, March 9, 2010

begitulah flashback saya.

Lepas kejadian tengah hari tadi aku secara rasminya berikrar untuk tidak melihat seseorang itu dengan mata merah saga dan perasaan yang 'panas' sebelum betul-betul mengenali hati budinya.

***

Aku tertekan dengan studies aku.Tingkatan Enam ternyata memerlukan komitmen 200% daripada apa yang aku benar-benar mampu.Mungkin kerana aku kurang bijak.Ataupun mungkin kerana aku mengharapkan yang terlalu tinggi.Entahlah.
Dan keadaan juga tidak berapa membantu apabila aku berpindah ke sekolah semua perempuan.Sebuah sekolah premier di Ipoh yang begitu mementingkan nilai-nilai kemelayuan.Jadi,aku terpaksa bertudung ke sekolah.Terpaksa.Judge me if you must.
Ok,tu satu.Kemudian muncul pula satu watak antagonis yang merupakan cikgu Pengajian Am aku sendiri.Hari-hari ada saja kata-kata pedas yang diujarkan olehnya kat aku sampai aku dengan classmate aku panggil dia 'Shit Mama',hahaha.Bodoww,tapi tulah kenyataannya.
Homework yang aku submit semuanya tak ikut PIAWAIAN DOKTRIN DULUAN KEHAKIMANnya.Serba salah aku ni pada mata dia.
And with that,i fell deeper into the slums of depression.Cewah.

***

Then tadi,aku sembang-sembang dengan dia dalam library.Dan yang lebih menjakikan is it wasn't her who kicked up a fuss in 'motivating' me;aku yang cari dia for advice.
She said something that made me feel calmer.
"You have NO problems.I'll show you what real problem looks like.It was my STPM year when my dad died.We had to rely on my mum.So because we had very little income in a house of six kids,so i had to do well to earn a scholarship.Learn to sacrifice a little.You don't worry too much,do something for yourself and only yourself."

OK.So she wasn't so shitty after all.Aku menarik selimut ke muka kerana malu dan rasa berdosa.

No comments:

Post a Comment